Forum WWW.SMETOWO.FORA.PL Strona Główna WWW.SMETOWO.FORA.PL
Forum Gminy Smętowo Graniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

IX sesja - 27.X.2011r.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WWW.SMETOWO.FORA.PL Strona Główna -> Sesja Rady Gminy 2010-2014
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ŚWIADOMY




Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smętowo Graniczne
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 1:15, 26 Lis 2011    Temat postu: IX sesja - 27.X.2011r.

Proponowany porządek obrad:

1. Otwarcie sesji Rady Gminy :
a) stwierdzenie prawomocności obrad,
b) przyjęcie proponowanego porządku obrad,
c) przyjęcie protokołu z ostatniej sesji.
2. Sprawozdanie z pracy Wójta Gminy w okresie międzysesyjnym.
3. Informacja z pracy Rady Gminy.
4. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy w 2011 roku.
- przedstawienie stanowisk komisji stałych,
- dyskusja,
- głosowanie.
5. Podjęcie uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy
Smętowo Graniczne na lata 2011-2021,
- głosowanie.
6. Przyjęcie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za I półrocze 2011
roku,
- przedstawienie stanowisk komisji stałych,
- dyskusja,
- głosowanie.
7. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru ławników do Sądu Rejonowego w
Starogardzie Gdańskim oraz do Sądu Okręgowego w Gdańsku na kadencję
2012 -2015,
- przedstawienie kandydatur,
- głosowanie.
8. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia aktualizacji programu ochrony
środowiska oraz aktualizacji planu gospodarki odpadami dla Gminy
Smętowo Graniczne
- stanowiska komisji stałych,
- dyskusja,
- głosowanie.
9. Podjęcie uchwały w sprawie ceny skupu żyta przyjmowanej jako podstawy do obliczenia podatku rolnego na 2012 rok na obszarze Gminy Smętowo
Graniczne:
- stanowiska komisji stałych,
- dyskusja ,
- głosowanie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ŚWIADOMY dnia Sob 1:17, 26 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ŚWIADOMY




Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smętowo Graniczne
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:18, 15 Gru 2011    Temat postu:

PROTOKÓŁ NR IX/2011
Z OBRAD ZWYCZAJNEJ SESJI RADY GMINY W SMĘTOWIE GRANICZNYM
ODBYTEJ W DNIU 27 PAŹDZIERNIKA 2011 ROKU W GMINNYM OŚRODKU
KULTURY, SPORTU I REKREACJI W SMĘTOWIE GRANICZNYM
Obecni na sesji:
- radni Rady Gminy,
- zaproszeni goście.
Lista obecności stanowi załącznik od nr 1 do nr 2 do niniejszego protokołu.
Otwarcia obrad IX zwyczajnej sesji Rady Gminy dokonała Przewodnicząca Rady Gminy.
Pani ElŜbieta Motykowska, która powitała radnych, sołtysów, pracowników administracji i
pozostałych zaproszonych gości.
Przewodnicząca stwierdziła, Ŝe na sesji jest obecnych 15 radnych, w związku z czym
podejmowane uchwały będą prawomocne.
Przewodnicząca poinformowała, Ŝe radni otrzymali porządek obrad. Wystąpiła o zmianę
kolejności rozpatrywania punktów sesji, punkt 13 rozpatrywać jako punkt 4, pozostałe punkty
otrzymają kolejną numerację. Do porządku obrad proponuje wniesienie w punkcie 7
powołanie komisji skrutacyjnej do wyboru ławników oraz punktu omówienie sprawy
zwolnienia z opłaty za psy oraz w punkcie 14 przedstawienie informacji z gospodarki
komunalnej.
Radni porządku obrad wraz z wniesioną zmianą przyjęli jednogłośnie.
Przewodnicząca obrad poinformowała, Ŝe protokół z obrad z ostatniej sesji był wyłoŜony do
wglądu w Urzędzie Gminy, zamieszczony w BIP, a takŜe wyłoŜony na pół godziny przed
sesją Rady Gminy.
Przewodnicząca zadała pytanie czy są uwagi do protokołu.
Przewodnicząca obrad przeprowadziła głosowanie nad przyjęciem protokołu z obrad sesji, za
przyjęciem protokołu głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania.
Punkt 2
„ SPRAWOZDANIE Z PRACY WÓJTA GMINY W OKRESIE MIĘDZYSESYJNYM”
Sprawozdanie z pracy w okresie międzysesyjnym przedstawiła Pani Zofia Kirszenstein Wójt
Gminy w formie multimedialnej.
Punkt 3
„ INFORMACJA Z PRACY RADY GMINY”
Przewodnicząca Rady Gminy Pani ElŜbieta Motykowska poprosiła Przewodniczących
Komisji stałych o przedstawienie informacji z pracy komisji, której przewodniczą.
Przewodniczący Komisji Rolnictwa i Ochrony Środowiska Pan Krzysztof śurawski
poinformował, Ŝe komisja spotkała się 3 razy. Na posiedzeniach omawiano materiały na
sesję, odbyto dwa posiedzenia wyjazdowe.
Pan Roman Świderski Przewodniczący Komisji BudŜetu i Rozwoju Gospodarczego
poinformował, Ŝe komisja odbyła 2 posiedzenia. Na posiedzeniach omawiano materiały na
dzisiejszą sesję Rady Gminy oraz sprawy bieŜące i wnioski mieszkańców o wykup
mieszkań.
Pan Wiesław Ufniarz Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury i Porządku Publicznego
poinformował, Ŝe komisja na posiedzeniu omawiała wykonanie budŜetu za I półrocze br,
omawiano materiały na sesję.
Pani Sławomira Drahim Przewodnicząca Komisji Zdrowia, Spraw Socjalnych i Opieki
Społecznej odbyła jedno posiedzenie, na którym omawiano materiały na sesję.
2
Pani BoŜena Mirota Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała, Ŝe komisja odbyła
jedno posiedzenie poświęcone omówieniu materiałów na sesję.
Punkt 4
„ PODJĘCIE UCHWAŁY W SPRAWIE UDZIELENIA DOTACJI CELOWEJ DLA
OCHOTNICZEJ STRAśY POśARNEJ W LEŚNEJ JANI”
Pan Roman Świderski Przewodniczący Komisji BudŜetu i Rozwoju Gospodarczego
przedstawił stanowisko komisji. Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Pani Małgorzata Czarnecka Skarbnik Gminy przedstawiła uzasadnienie do uchwały.
Poinformowała, Ŝe OSP Leśna Jania planuje reagować zadanie pod nazwą „Zapewnienie
gotowości bojowej jednostki ochrony ppoŜ. włączonej do KSRG”, które będzie sfinansowane
ze środków własnych, dotacji KG PSP na podstawie umowy z dnia 25.08.2011 r. w
wysokości 34.700,00 zł i dotacji gminy określonej w niniejszej uchwale. Łączna wartość
zadania wynosi 45.650,00 zł.
Zarząd OSP zwrócił się do Wójta z wnioskiem o przyznanie dotacji celowej w wysokości
10.950,00 zł. z przeznaczeniem na zakup zestawu hydraulicznego (noŜyce, rozpieracz,
agregat).
Szczegółowe warunki udzielenia i rozliczenia dotacji zostaną określone w umowie pomiędzy
Gminą Smętowo Graniczne a Ochotniczą StraŜą PoŜarną w Leśnej Jani.
Wiceprzewodniczący Rady Gminy Pan Tadeusz Wojtaś przedstawił projekt uchwały Nr
IX/58/2011 w sprawie udzielenia dotacji celowej dla Ochotniczej StraŜy PoŜarnej w Leśnej
Jani.
Za przyjęciem uchwały nr IX/58/2011 głosowali wszyscy radni.
Uchwała stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.
Punkt 5
„ PODJĘCIE UCHWAŁY W SPRAWIE ZMIAN W BUDśECIE GMINY NA 2011
ROK”
Uzasadnienie do uchwały przedstawiła Pani Małgorzata Czarnecka Skarbnik Gminy.
Poinformowała, Ŝe dokonano zmiany planu dochodów w związku z wystąpieniem
nieplanowanych dochodów, przeniesienie planu dochodów do właściwej klasyfikacji
budŜetowej, zgodnie z pismem RIO, podpisaniem z Urzędem Marszałkowskim umowy o
dofinansowanie na realizację projektu pn. „Nowe spojrzenie” w ramach Programu
Operacyjnego Kapitał Ludzki w wysokości 107.830,00 zł.
Dokonano zmiany wydatków w związku z :
- przeniesieniem planu wydatków do właściwej klasyfikacji budŜetowej zgodnie z pismem
RIO na realizację inwestycji pn. Modernizacja drogi transportu rolnego Kościelna Jania-
Bobrowiec,
- zmniejszono plan wydatków o kwotę 11.100,00 zł w związku z otrzymaniem informacji ze
Starostwa Powiatowego o rezygnację z realizacji wspólnego projektu między jst – projekt
„Zwiększenie efektywności systemu ratownictwa w regionie poprzez zakup
specjalistycznego sprzętu dla jednostek ratownictwa z powiatu starogardzkiego”,
- zwiększono plan wydatków o kwotę 10.950,00 zł z przeznaczeniem na dotację dla OSP w
Leśnej Jani na zakup zestawu hydraulicznego,
- zwiększono plan wydatków o kwotę 5.460,00 zł z przeznaczeniem na realizację zadań w
zakresie przeciwdziałania alkoholizmowi,
- zwiększeniem planu wydatków o kwotę 13.000,00 zł z przeznaczeniem na wynagrodzenia i
odpis na ZFŚS osób zatrudnionych w Kuźni w Lalkowach oraz sali sportowej w
Kopytkowie,
3
- zwiększeniem planu wydatków o kwotę 119.480,00 zł na realizację programu
realizowanego przez GOPS pn. „Nowe spojrzenie” w ramach Programu Operacyjnego
Kapitał Ludzki,
- zwiększono plan dotacji podmiotowej o kwotę 10.000 zł z przeznaczeniem dla GOKSiR w
Smętowie Gr.
Przewodniczący Komisji BudŜetu i Rozwoju Gospodarczego Pan Roman Świderski
przedstawił stanowisko komisji w sprawie zmian w budŜecie gminy na 2011 rok. Komisja
uznała proponowane zmiany za uzasadnione i opiniuje pozytywnie.
Przewodnicząca obrad poprosił o zgłaszanie pytań do projektu uchwały.
Pan Zygmunt Zieliński zadał pytanie dotyczące przeznaczenia kwoty 13 tys. na kuźnię i salę
sportową.
Pani Wójt odpowiedziała, Ŝe do obsługi sali sportowej są zatrudnione 3 osoby ( ½ etatu
sprzątaczka, 2 osoby po ½ etatu na opiekuna sali sportowej), w kuźni zatrudniona jest 1
osoba. Z nowym rokiem sala będzie przekazana do PSP w Kopytkowie, a kuźnia do GOKSiR.
Wiceprzewodniczący Rady Gminy Pan Tadeusz Wojtaś przedstawił projekt uchwały nr
IX/59/2011 w sprawie zmian w budŜecie gminy na 2011 rok, uchwała została przyjęta i
stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.
Punkt 6
„PODJĘCIE UCHWAŁY W SPRAWIE ZMIANY WIELOLETNIEJ PROGNOZY
FINANSOWEJ GMINY SMĘTOWO GRANICZNE NA LATA 2011-2021”
Uzasadnienie do uchwały przedstawiła Pani Małgorzata Czarnecka Skarbnik Gminy, która
poinformowała, Ŝe w związku ze zmianą w budŜecie gminy naleŜy dostosować wysokość
dochodów bieŜących i majątkowych oraz wydatków bieŜących i majątkowych do uchwały
budŜetowej.
Wiceprzewodniczący Rady Gminy Pan Tadeusz Wojtaś odczytał projekt uchwały nr
IX/60/2011 w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Smętowo Graniczne
na lata 2011 – 2021.
Uchwała została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.
Punkt 7
„PRZYJĘCIE SPRAWOZDANIA Z WYKONANIA BUDśETU GMINY ZA I
PÓŁROCZE 2011 ROKU”
Informację dotyczącą wykonania budŜetu gminy za I półrocze 2011 roku przedstawiła Pani
Wójt Gminy Zofia Kirszenstein.
Zostały wykonane prawidłowo dochody i wydatki budŜetowe za I półrocze 2011 roku.
Dochody wykonane w 56,40 % planu, wydatki 45,93 % planu.
Pani Wójt przedstawiła wykonanie wydatków w dziale oświata, która pochłania 34 %
budŜetu gminy.
Pani Wójt przedstawiła inwestycje, które są wykonywane.
Stan zadłuŜenia gminy to 11 %, na koniec roku po wykonaniu inwestycji będzie wynosić
około 19 %.
Pan Tadeusz Wojtaś przedstawił opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej dotyczącej
wykonania budŜetu za półrocze 2011 roku. Opinia stanowi załącznik nr 6 do niniejszego
protokołu.
Następnie Przewodniczący komisji stałych przedstawili stanowiska w sprawie wykonania
budŜetu za I półrocze 2011 roku.
Komisja Oświaty - pozytywnie zaopiniowała wykonanie budŜetu za I półrocze 2011 roku.
Komisja Rolnictwa – pozytywnie zaopiniowała wykonanie za I półrocze 2011 roku.
4
Przewodniczący Komisji BudŜetu i Rozwoju Gospodarczego Pan Roman Świderski
poinformował, Ŝe mimo trudności i przeszkód napotykanych czasem przy realizacji
niektórych inwestycji gminnych z przyczyn obiektywnych, udało się je prowadzić zgodnie z
harmonogramem. TakŜe jednostki organizacyjne gminy prawidłowo funkcjonowały w tym
okresie na bazie posiadanych środków finansowych. Bardzo pozytywnym symptomem
skuteczności działania Wójta i działu finansowego Urzędu Gminy jest bardzo wysoka
skuteczność w sferze realizacji składników przychodowych budŜetu, co jest teŜ zapewne
efektem obywatelskiego podejścia do tej kwestii zdecydowanej większości mieszkańców
gminy. wobec powyŜszego komisja pozytywnie ocenia realizację budŜetu gminy za I półrocze
2011 roku, co jest potwierdzeniem dobrej skuteczności działań Wójta Gminy Zofii
Kirszenstein oraz pracowników Urzędu Gminy, a takŜe pozostałych jednostek
organizacyjnych naszej gminy.
Komisja Zdrowia- pozytywnie opiniuje wykonanie budŜetu za półrocze 2011 roku.
Komisja Rewizyjna – pozytywnie zaopiniowała wykonanie budŜetu za I półrocze 2011 roku.
Pan Zygmunt Zieliński wystąpił w sprawie kredytu, z opinii Regionalnej Izby
Obrachunkowej wynika, Ŝe gmina nie moŜe zaciągnąć więcej kredytów.
Pani Wójt odpowiedziała, Ŝe przyjmuje dobre rady ale z wiarygodnych ust, zachęca do
płacenia podatków, poniewaŜ są to dochody gminy i gmina nie będzie musiała zaciągać
większych kredytów.
Przewodnicząca obrad przeprowadziła głosowanie nad przyjęciem sprawozdania za I
półrocze 2011 roku. Za przyjęciem sprawozdania głosowali wszyscy radni.
Sprawozdanie stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.
Punkt 8
„ PODJĘCIE UCHWAŁY W SPRAWIE WYBORU ŁAWNIKÓW DO SĄDU
REJONOWEGO W STAROGARDZIE GDAŃSKIM ORAZ DO SĄDU
OKRĘGOWEGO W GDAŃSKU NA KADENCJĘ 2012-2015”
Pani ElŜbieta Motykowska przedstawiła kandydatów na ławników, a następnie opinię zespołu
opiniującego ławników.
W dalszej części została wybrana komisja skrutacyjna.
Do komisji skrutacyjnej zostali zgłoszeni radni Sławomira Drahim, Roman Świderski oraz
Tomasz Bobkowski, którzy wyrazili zgodę na kandydowanie na członków komisji
skrutacyjnej.
Komisja skrutacyjna przeprowadziła tajne głosowanie.
Następnie ogłoszono 30 minutową przerwę.
Po przerwie komisja skrutacyjna przedstawiła wyniki głosowania.
Protokół komisji skrutacyjne w załączeniu.
Wiceprzewodniczący Rady Gminy Pan Tadeusz Wojtaś przedstawił projekt uchwały nr
IX/62/2011 w sprawie wyboru ławników do Sądu Rejonowego w Starogardzie Gdańskim i
Sądu Okręgowego w Gdańsku.
Uchwala została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.
Punkt 9
„PODJĘCIE UCHWAŁY W SPRAWIE PRZYJĘCIA AKTUALIZACJI PROGRAMY
OCHRONY ŚRODOWISKA ORAZ AKTUALIZACJI PLANU GOSPODARKI
ODPADAMI DLA GMINY SMĘTOWO GRANICZNE ”
Uzasadnienie do uchwały przedstawiła Pani Monika Garsztka inspektor ds. ochrony
środowiska.
Pan Krzysztof śurawski przedstawił stanowisko Komisji Rolnictwa i Ochrony Środowiska w
tej sprawie. Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
5
Wiceprzewodniczący Rady Gminy Pan Tadeusz Wojtaś przedstawił projekt uchwały nr
IX/61/2011 w sprawie przyjęcia aktualizacji programu ochrony środowiska oraz aktualizacji
planu gospodarki odpadami dla Gminy Smętowo Graniczne.
Uchwała została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.
Punkt 10
„ PODJĘCIE UCHWAŁY W SPRAWIE CENY śYTA PRZYJMOWANEJ JAKO
PODSTAWY DO OBLICZENIA PODATKU ROLNEGO NA 2012 ROK NA
OBSZARZE GMINY SMĘTOWO GRANICZNE”
Przewodniczący Komisji Rolnictwa i Ochrony Środowiska Pan Krzysztof śurawski
poinformował, Ŝe komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały obniŜającej cenę Ŝyta
do podatku rolnego do kwoty 40 zł za 1 g.
Pan Roman Świderski Przewodniczący Komisji BudŜetu i Rozwoju Gospodarczego
poinformował, Ŝe komisja równieŜ pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Wiceprzewodniczący Rady Gminy Pan Tadeusz Wojtaś przedstawił projekt uchwały,
uchwała nr IX/63/2011 została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr 9 do niniejszego
protokołu.
Punkt 11
„PODJĘCIE UCHWAŁY W SPRAWIE PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI ”
Uzasadnienie do uchwały w sprawie stawek podatku od nieruchomości przedstawiła Pani
Małgorzata Czarnecka Skarbnik Gminy.
Pani Skarbnik przedstawiła stawki proponowane na rok 2012.
Przewodniczący Komisji BudŜetu i Rozwoju Gospodarczego Pan Roman Świderski
przedstawił stanowisko komisji. Komisja po zapoznaniu się z propozycjami zawartymi w
projekcie uchwały dotyczącym podatków i opłat lokalnych, które miałyby obowiązywać na
terenie gminy Smętowo Graniczne w 2012 rok proponuje następujące stawki:
1) od budynków mieszkalnych lub ich części – 0,60 zł od 1 m2 pow. uŜytkowej,
2) od budynków lub ich części związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej
oraz od części budynków mieszkalnych zajętych na prowadzenie działalności
gospodarczej :
a) od budynków lub ich części związanych z prowadzeniem działalności
gospodarczej innej niŜ wymieniona w podpunkcie b) – 15,50 zł od 1 m2
powierzchni uŜytkowej,
b) od budynków lub ich części zajętych na prowadzenie działalności
gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym - 5,90
zł od 1 m powierzchni uŜytkowej,
3) zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie udzielania świadczeń
zdrowotnych zajętych przez podmioty udzielające tych świadczeń – 3,50 zł od 1 m
powierzchni uŜytkowej,
4) od pozostałych budynków, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej, statutowej
działalności poŜytku publicznego przez organizację poŜytku publicznego – 4,70 zł od
1 m powierzchni uŜytkowej,
5) od budowli - 2 % wartości
6) od 1 m powierzchni gruntów:
a) związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej bez względu na sposób
zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków – 0,70 zł,
b) pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności
poŜytku publicznego przez organizację poŜytku publicznego – 0,15 zł,
6
7) od 1 ha powierzchni pod jeziorami, zajętymi na zbiorniki retencyjne lub elektrownie
wodne- 3,20 zł
Pozostałe komisje stałe przychylili się do zaproponowanych stawek przez Komisję
BudŜetową.
Wiceprzewodniczący Rady Gminy przedstawił projekt uchwały nr IX/64/2011 w sprawie
podatków i opłat lokalnych, za przyjęciem uchwały głosowali wszyscy radni. Uchwała
stanowi załącznik nr 10 do niniejszego protokołu.
Punkt 12
„PODJĘCIE UCHWAŁY W SPRAWIE OKREŚLENIA WYSOKOŚCI STAWEK
PODATKU OD ŚRODKÓW TRANSPORTOWYCH NA 2012 ROK”
Pani Małgorzata Czarnecka Skarbnik Gminy poinformowała, Ŝe stawki od środków
transportowych zostały podwyŜszone w stosunku do tego roku o 5%.
Radny Roman Świderski Przewodniczący Komisji BudŜetu i Rozwoju Gospodarczego
poinformował, Ŝe komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Wiceprzewodniczący Rady Gminy przedstawił projekt uchwały nr IX/65/2011 w sprawie
określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2012 rok. Za
przyjęciem uchwały głosowali wszyscy radni. Uchwała stanowi załącznik nr 11 do
niniejszego protokołu.
Punkt 13
„PODJĘCIE UCHWAŁY W SPRAWIE ZATWIERDZENIA TARYF ZA ZBIOROWE
ZAOPATRZENIE W WODĘ I ZBIOROWE ODPROWADZANIE ŚCIEKÓW”
Uzasadnienie do uchwały przedstawił Pan Mariusz Balewski Kierownik Stacji Obsługi
Dróg, Wodociągów.
Komisja Rolnictwa i Ochrony Środowiska pozytywnie zaopiniowała proponowane stawki
za wodę i ścieki poinformował Pan Krzysztof śurawski Przewodniczący Komisji.
Pan Roman Świderski Przewodniczący Komisji BudŜetu i Rozwoju Gospodarczego
poinformował, Ŝe komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w w/w kwestii.
Wiceprzewodniczący Rady Gminy przedstawił projekt uchwały nr IX/66/2011 w sprawie
zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków, za
przyjęciem uchwały głosowali wszyscy radni. Uchwała została przyjęta i stanowi załącznik
nr 12 do niniejszego protokołu.
Punkt 14
„ SPRAWA OPŁAT ZA PSY ”
Pani Małgorzata Czarnecka Skarbnik Gminy poinformowała, Ŝe decyzją Pani Wójt Gminy
nie przewiduje się opłaty za psy w 2012 roku. W związku z tym, Ŝe wpływ z opłaty za psy
jest nieduŜy proponuje się odstąpić od ustalania tej opłaty. Posiadacze psów często
przychodzą do Wójta i proszą o umorzenie tej opłaty, poniewaŜ są osobami samotnymi.
Pan Roman Świderski Przewodniczący Komisji BudŜetu i Rozwoju Gospodarczego
poinformowała, Ŝe komisja rozpatrywała kwestię odstąpienia od opłaty za psy, komisja nie
była jednomyślna, 4 członków było za odstąpieniem od pobierania opłaty, 2 przeciw
odstąpieniu od pobierania opłaty. Za zniesieniem w/w opłaty przedstawiono następujące
argumenty:
- trudności w dokonywaniu pełnej weryfikacji ilości psów na terenie gminy,
- duŜa ilość wniosków posiadaczy psów o umorzenie tej opłaty,
- spora grupa osób uchylająca się od płacenia tej opłaty.
7
Natomiast za zachowaniem tej opłaty wskazywano takie czynniki jak:
- rosnąca liczba bezpańskich psów na terenie gminy, zagraŜających mieszkańcom i
zwierzętom, a takŜe wałęsające się sfory psów, atakujące zwierzęta gospodarskie oraz
zwierzęta leśne,
- wpływ do budŜetu gminy kwoty wynoszącej ponad 8 tys. zł, która w duŜym stopniu
pokrywa opłacanie ryczałtu dla firmy, z którą podpisana jest umowa na wyłapywanie
bezpańskich psów na terenie gminy,
- egzekwowanie tej opłaty przez większość gmin ościennych, jako bufor przeciwko
zwiększaniu się populacji psów, szczególnie tych bezpańskich, na ich terenie.
Pani Monika Garsztka inspektor ds. ochrony środowiska i przyrody oznajmiła, Ŝe opłata za
psy nie ma wpływu na sprawę wyłapywania psów przez firmę, z którą mamy podpisaną
umowę, miesięcznie za gotowość za wyłapywanie psów płacimy 1 tys. zł.
Pan Teodor Kalinowski stwierdził, Ŝe problem z bezpańskim i psami występuje od lat.
Jest kłopot ze ściąganiem opłat za psy, sołtysi nie mogą spisać wszystkich psów
znajdujących się w gospodarstwie domowym, poniewaŜ po prostu właściciel nie przyznaje
się do psów. RozwaŜyć, Ŝe zwalnia się z opłaty za psy do 3 psów w gospodarstwie. Poddaje
pod rozwagę ten problem, aby nie było nadmiernej ilości psów w naszej gminie. Spisywanie
przez sołtysów tych psów jest kłopotliwe.
Radny Roman Świderski jest problem z prowadzeniem statystyki ilości psów, proponuje aby
powyŜej jednego psa wprowadzić opłatę za psy.
Pani BoŜena Mirota utrzymanie psa miesięcznie kosztuje więcej niŜ 30 zł, jest za
odstąpieniem od opłaty za psy.
Pani Renata Dąbrowska sołtys wsi Leśna Jania jest za odejściem od opłaty za psy.
Pan Stanisław Labon sołtys wsi Kościelna Jania – utrzymanie psa kosztuje, jeŜeli stać go na
utrzymanie kilku psów to i na opłatę za te psy powinno go stać. Osoba samotna powinna być
zwolniona z opłaty za jednego psa.
Radny Roman Guzmann odstąpić od opłaty za psy. Osoby samotne mające małe emerytury
nie stać na opłaty za psy.
Radny Krzysztof śurawski jest za zwolnieniem z opłaty od posiadania psów.
Pan Andrzej Wosk sołtys wsi Bobrowiec powiedział, Ŝe sołtys ma obowiązek rzetelnego
spisania psów, nie wszyscy podają ilość psów zgodnie z prawdą. Lista psów, która trafia do
Urzędu Gminy nie jest pełna. Jest za zwolnieniem od opłaty za posiadanie psów. Poruszył
sprawę psów tzw. niebezpiecznych ras. NaleŜałoby się tym problemem zająć.
Przewodnicząca obrad przeprowadziła głosowanie w sprawie odstąpienia od pobierania
opłaty za psy w 2012 roku. Za odstąpieniem od pobierania opłat za psy głosowało 14
radnych, 1 radny głosował przeciw odstąpienia od opłaty za psy.
Punkt 15
INFORMACJA Z ZAKRESU GOSPODARKI KOMUNALNEJ”
Informację dotyczącą gospodarki komunalnej przedstawił Pan Mariusz Balewski. Informacja
stanowi załącznik nr 13 do niniejszego protokołu.
Punkt 16
„SPRAWOZDANIE Z PRZEBIEGU WAKACJI LETNICH”
Sprawozdanie z przebiegu wakacji letnich przedstawiła Pani Iwona Kaproń- Homa.
Sprawozdanie stanowi załącznik nr 14 do niniejszego protokołu.
8
Punkt 17
„INTERPELACJE I ZAPYTANIA”
Pan Zygmunt Zieliński na poprzedniej sesji Rady Gminy Pani Wójt powiedziała, Ŝe Pan
Leszek Waliński będąc Kierownikiem GOZ popełnił naduŜycia finansowe w Ośrodku
Zdrowia. Czy obecnie pracująca kontrola stwierdziła naduŜycia.
Pani Wójt prosiła o podanie kiedy mówiła o naduŜyciach przez dr Walińskiego.
Pan Zieliński powiedział, Ŝe na zebraniu wiejskim w Smętówku.
Obiecała Pani Wójt, Ŝe pracownicy Ośrodka Zdrowia nie będą zwolnieni, Ŝe będzie lepiej
działał Ośrodek Zdrowia, jak to teraz wygląda.
Pani Wójt powiedziała, Ŝe reorganizację Ośrodka Zdrowia przeprowadziła Rada Gminy.
Będzie raport z kontroli Ośrodka Zdrowia i radni zapoznają się z nim.
Powiedziała, Ŝe w jeden dzień chciała uratować sprzęt rehabilitacyjny, który został
wywieziony w Ośrodka Zdrowia. KRUS w m-cu czerwcu wystąpił do GOZ, aby zakupić za
symboliczną kwotę 2.500 zł ten sprzęt. Dr Waliński odpowiedział, Ŝe nie jest zainteresowany
zakupem sprzętu, poniewaŜ Ośrodek Zdrowia jest w stanie likwidacji, nie poinformował
Gminy o tej sprawie. Naraził gminę i pacjentów na szkodę.
Pan Teodor Kalinowski poruszył sprawę prac poszukiwawczych na terenie naszej gminy
ropy i gazu. Prace zanieczyszczają środowisko, nikogo nie informowali o swoich pracach.
Pani Wójt poinformowała, Ŝe gmina otrzymała tylko pismo informujące o zamiarze
prowadzenia prac na terenie naszej gminy.
Pan Teodor Kalinowski równieŜ poruszył sprawę korzystania ze świadczeń z opieki
społecznej duŜej grupy społeczeństwa naszej gminy.
Poruszył takŜe sprawę oświetlenia obwodnicy – koszt oświetlenia na ponosić gmina, czy to
jest prawidłowe.
Pani Wójt odpowiedziała, Ŝe gmina przystąpiła do porozumienia ciechocińskiego, właśnie
chodzi o koszt oświetlenia obwodnic, które ma ponosić gmina.
Pan Kalinowski powiedział, Ŝe wjazd do Smętówka z obwodnicy jest za ostry, będzie duŜo
wypadków. Prosił Przewodniczącego Komisji BudŜetu i Rozowju Gospodarczego o zajęcie
się sprawą.
Pani Wójt powiedziała, Ŝe sprawa została juŜ poruszona na spotkaniu z Dyrektorem
Kubiakiem. Nie wie jaki będzie rezultat rozmów, poniewaŜ ten projekt jest finansowany ze
środków unii europejskiej i nie moŜna wprowadzać do projektu zmian.
Pan Roman Świderski powiedział, Ŝe ten projekt powinien pojawić się wcześnie przed
przystąpieniem do prac w gabinecie Pani Wójt. Rowy na całej długości są bardzo głębokie,
jest to niebezpieczne. Nie ma przejścia dla pieszych na skrzyŜowaniu do Smętówka.
Pani Wójt powiedziała, Ŝe z Urzędu będą zgłaszane wnioski odnośnie poprawienia budowy
obwodnicy.
Pan Roman Świderski powiedział, Ŝe radni głosowali za reorganizacją Ośrodka Zdrowia.
Ośrodek jest wydzierŜawiony na okres 5 lat. Nie wie jak byli zatrudnieni pracownicy, jeŜeli
byli zatrudnieni na czas określony to umowa wygasa z automatu. Rada sprawdzi czy
pracownicy, którzy mieli umowy zawarte na czas nieokreślony dalej są zatrudnieni.
Pani Iwona Świderska powiedziała, Ŝe trudno ustalić kalendarz imprez w sołectwie na
przyszły rok, tak jak prosi Dyrektor GOKSiRu.
Pan Stanisław Labon podziękował Pani Wójt i pracownikom Urzędu Gminy, za
wybudowanie drogi w Kościelnej Jani.
9
Punkt 18
„WOLNE WNIOSKI I ZAKOŃCZENIE”
W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodnicząca obrad podziękowała radnym i
zaproszonym gościom za udział w sesji Rady Gminy, wypowiedziała słowa: „zamykam
obrady IX zwyczajnej sesji Rady Gminy”.
Protokołowała:
Monika Mielke


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WWW.SMETOWO.FORA.PL Strona Główna -> Sesja Rady Gminy 2010-2014
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Theme ACID v. 2.0.20 par HEDONISM
Regulamin