Forum WWW.SMETOWO.FORA.PL Strona Główna WWW.SMETOWO.FORA.PL
Forum Gminy Smętowo Graniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wszystkie Interpelacje i zapytania na Sesji w dniu 28-11-201

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WWW.SMETOWO.FORA.PL Strona Główna -> Stowarzyszenie "Bezprawiu i Korupcji - STOP"
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tadeusz Pepliński




Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:31, 22 Lis 2011    Temat postu: wszystkie Interpelacje i zapytania na Sesji w dniu 28-11-201

Starogard Gdański, dnia 10.11.2011
OR-BR.0003.10.2011
Pan
Tadeusz Pepliński Radny Rady Powiatu Starogardzkiego
W odpowiedzi na zgłoszone przez Pana Radnego RPS na X Sesji Rady Powiatu Starogardzkiego w dniu 28 października 2011 roku zapytania i wnioski w sprawie:
Zapytania do informacji Starosty Starogardzkiego z pracy Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym.
Strona 2, w związku z tym, że jak bumerang wraca sprawa spłaty kredytu oraz odsetek dla Banku Nordea z tytułu zaciągnięcia zobowiązania w kwocie 25 min zł. Proszę o udzielenie odpowiedzi - dlaczego to zobowiązanie spłaca w tej chwili Starostwo a nie przeszło na rzecz Kociewskiego Centrum Zdrowia. Także odpowiedź w tym momencie chciałbym uzyskać na piśmie. Dlaczego przeszedł majątek a nie przeszły zobowiązania?
Zobowiązania zlikwidowanego samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej -Specjalistycznego Szpitala św. Jana w Starogardzie Gdańskim zostały przejęte przez Powiat na podstawie art. 60 ust 6 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U; z 2007 r. nr 14, poz. 89 ze zm.) oraz uchwały nr XXXVI/255/2009 Rady Powiatu Starogardzkiego z dnia 25 września 2009 roku w sprawie likwidacji Specjalistycznego Szpitala św. Jana w Starogardzie Gdańskim w związku z uchwalą nr 58/2009 Rady Ministrów z dnia 27 kwietnia 2009 roku w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą „ Wsparcie jednostek samorządu terytorialnego w działaniach stabilizujących system ochrony zdrowia", zmienioną uchwałą nr 79/2011 Rady Ministrów z dnia 24 maja 2011 r.
Majątek natomiast został przejęty przez Powiat w trybie przepisów podanych powyżej i jest obecnie własnością Powiatu Starogardzkiego.
Druga sprawa - str. 3 podjęto uchwały w sprawie regulacji wynagrodzeń itd. Jakie to będą koszty dla budżetu Powiatu z tego tytułu? I prosiłbym, bo chyba nie jest to publiczną tajemnicą - o ile wzrosło to wynagrodzenie dla poszczególnych osób wymienionych, które mają obowiązek składania oświadczeń. Informują:
koszty na regułacją wynagrodzeń dla pracowników Starostwa dla ponad 120 osób wynoszą 21 400,- miesięcznie, co stanowi ok. 4,85%,
wynagrodzenie kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych Powiatu Starogardzkiego tj. kierownika Zakładu Obsługi Starostwa Powiatowego, Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg, Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy wzrosło o ok. 5,35%.
Zapytania do informacji Starosty Starogardzkiego z realizacji zapytań i interpelacji Radnych. 1) Odpowiedź w zakresie dotyczącym tej słynnej linii wysokiego napięcia w Bytonii na tym Centrum Rekreacyjno-Sportowym. Ja proszę o dostarczenie mi protokołów z kontroli, na które przywołuje się Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego, a z tego co mi wiadomo, obiekt ten został bezusterkowo odebrany w dniu 5 lipca 2011 i proszę o ten protokół również z tego bezusterkowego odebrania tego obiektu. Ja uważam jedno, i nie wiem czy Starostwo
Powiatowe i Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Starogardzie Gdańskim, z uwagi, że sprawa dotyczy jednego z inspektorów Nadzoru Budowlanego w Starogardzie Gdańskim, a prywatnie szwagra pana starosty, w związku z tym organ powinien być pan starosta i Powiatowy Inspektor pan Cychnerski powinniście być wyłączeni, powinniście się sami wyłączyć, a nie w tej chwili prowadzicie postępowanie we własnej sprawie, tak jak pan inspektor Cychnerski, a pan starosta ze względów osobistych powinien się wyłączyć jako organ, chyba, że nie znacie K.p.a.
Odpowiedzi udzielił Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego: „ Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Starogardzie Gdańskim nie dokonywał w dniu 5 lipca 2011 r. żadnego „bezusterkowego odbioru obiektu" (obiektu tj. Centrum Sportowo-Rekreacyjnego w Bytonii).
2) Pan Cychnerski doskonale wie, o jaki budynek to chodzi w Zblewie przy ul. Borzechowskiej la, dotyczy to budynku państwa Michna, gdzie nad tym budynkiem przebiega linia wysokiego napięcia chyba 110 kV. Chodzi konkretnie o budynek państwa Michna, gdzie nad tym budynkiem, co jeszcze raz podkreślam, przebiega linia 110 kV, bodajże na wysokości 5 metrów nad tym budynkiem. Dzieci tam chorują i ludzie też tam chorują Więc należy coś z tym zrobić, a nie udawać, że się nie wie o co chodzi.
Odpowiedzi udzielił Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego: „zgodnie z przedstawioną informacją będzie przeprowadzona tam kontrola
Zapytania do informacji Kociewskiego Centrum Zdrowia Sp. z o.o. nt. medycznych struktur NZOZ Szpitala św. Jana.
Proszę państwa, mówimy o internecie. Ale w internecie można znaleźć również ciekawe rzeczy, które powinny zostać wyjaśnione. Albo jest to prawdą albo nie jest to prawdą. Na stronie internetowej, z tej strony wynika - i jest zadawane publicznie pytanie - dlaczego na dwa dni przed rozpoczęciem działalności Kociewskiego Centrum Zdrowia zostały ogłoszone dwa duże przetargi na remont działu położniczego 257 tys. zł oraz remont Szpitala 150 tys. zł. Teraz prosiłbym o wyjaśnienie, czy te remonty zostały przeprowadzone, a jeżeli zostały przeprowadzone, to z jakich środków je sfinansowano, czy ze środków likwidowanego Specjalistycznego Szpitala św. Jana czy ze środków już Kociewskiego Centrum Zdrowia? Drugie pytanie - ile kosztowało Kociewskie Centrum Zdrowia wyprodukowanie druków firmowych z symbolem ISO 2010, a ile kosztowało to Szpital?
Następne pkt. 8 - dotarliśmy do informacji, że umowa z TK MEDICA obejmuje okres od grudnia 2009 do listopada 2012. Jak to możliwe, że pani prezes wiedząc o tym, że od 1 stycznia 2010 roku Szpital wchodził w stan likwidacji, a od 1 kwietnia przekształca się w spółkę, podpisuje tak długoterminową umowę? Czy ktoś to kontrolował, czy ktoś to wyjaśniał, czy ktoś nad tym czuwał w ramach powiedzmy nadzoru?
- Za jaką kwotę sprzedano sprzęt do diagnostyki obrazkowej spółce TK MEDICA? Prosiłbym
0 wyjaśnienie.
- Dlaczego zrezygnowano z umowy z poprzednim bankiem komórek macierzystych
1 podpisano z firmą PROGENIS. Czy był na tą usługę ogłoszony przetarg, ile kosztowała szpital umowa z poprzednim bankiem, a ile z firmą PROGENIS? Prosiłbym o wyjaśnienie tego na piśmie.
Odpowiedzi udzielił Prezes Kociewskiego Centrum Zdrowia: „remonty zostały przeprowadzone i sfinansowane ze środków Specjalistycznego Szpitala św. Jana w likwidacji. Ponadto podkreślić należy, iż wszelkie środki Specjalistycznego Szpitala św. Jana w likwidacji po 01 lipca 2010 roku zostały przekazane właścicielowi tj. Powiatowi Starogardzkiemu.
Kociewskie Centrum Zdrowia Sp. z o. o. zarówno jak większość przedsiębiorstw ponosi koszty związane z zakupem artykułów biurowych i administracyjnych. Druki firmowe z nadrukiem ISO 2010 nie wygenerowały dodatkowych kosztów.
Z uwagi na zakończenie bieżącej działalności przez Specjalistyczny Szpital św. Jana w likwidacji z dniem 31 marca 2010 r. i tym samym rozpoczęcie z dniem 1 kwietnia 201 Or. działalności przez Kociewskie Centrum Zdrowia Sp. z o. o., nałeży wskazać iż, Spółka nie jest związana żadną umową z TK MEDICA Sp. z o. o. w Starogardzie Gdańskim zawartą z przed dnia 01 kwietnia 2010 roku.
Kociewskie Centrum Zdrowia Sp. z o. o. nie dokonało sprzedaży sprzętu do diagnostyki obrazowej spółce TK MEDICA Sp. z o. o.
Decyzję o rozwiązaniu umowy z „poprzednim Bankiem Komórek Macierzystych" podjęto w okresie działalności Specjalistycznego Szpitala św. Jana zaś obecny Zarząd Kociewskiego Centrum Zdrowia Sp. z o. o. nie ma wiedzy odnośnie przyczyn rezygnacji z umowy z tym Bankiem. Obecnie Kociewskie Centrum Zdrowia Sp. z o. o. ma zawarte umowy z dwoma Bankami Komórek Macierzystych, a mianowicie PROGENIS Sp. z o. o. z Krakowa oraz Polski Bank Komórek Macierzystych S.A. w Warszawie. Na powyższe usługi nie był ogłoszony przetarg, albowiem ustawa prawo zamówień publicznych nie znajduje zastosowania. Ponadto umowa o współpracy z wymienionymi Bankami nie wiąże się z kosztami po stronie Szpitala przeciwnie od każdego dokonanego pobrania komórek macierzystych Szpital otrzymuje stosowne wynagrodzenie. "
- Ja mam pytanie - dlaczego w Kociewskim Centrum Zdrowia nie ma w tej chwili oddziału urologii? Czy nie ma takiego zapotrzebowania pacjentów, czy są inne przyczyny, że tego oddziału się nie wprowadza. Bo moim zdaniem jest zapotrzebowanie. Coraz więcej ludzi ma kłopoty ze schorzeniami urologicznymi. Więc ja mam pytanie czy Kociewskie Centrum Zdrowia będzie powoływać jednak, że będzie reaktywować oddział urologii?
Odpowiedzi udzielił Prezes Kociewskiego Centrum Zdrowia: „Kociewskie Centrum Zdrowia Sp. z o. o. nie posiada potencjału wykonawczego wymaganego do zawarcia umowy w zakresie urologii. Jednakże w strukturze szpitala nigdy nie funkcjonował oddział urologii. "
Zapytanie do sprawozdania Zarządu Powiatu Starogardzkiego z realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2010/2011.
Do mnie, jako do radnego docierały takie informacje, i chciałbym to zweryfikować, i oczywiście odpowiedź na piśmie otrzymać. Z docierających do mnie informacji wynika, że celowo blokuje się zatrudnianie nauczycieli stażystów, po to, żeby nauczyciele powiedzmy zatrudnieni w szkołach mogli korzystać ze znacznie droższych dla nas form, czyli tzw. nadgodzin. W związku z tym ja zadaję pytanie i to w tym momencie panu staroście, dotyczące szkół i jednostek oświatowych, które podlegają Starostwu, żeby udzielić informacji: ile zatrudniono stażystów - nauczycieli stażystów z dniem 01.09.2010 roku w rozbiciu na poszczególne szkoły, ile zatrudniono od 01.09.2011 roku na poszczególne szkoły. Proszę o podanie ilości nadgodzin w rozbiciu na poszczególne szkoły podległe Starostwu za okres od 01.09.2010 do 30.09.2011 r. i proszę o podanie kosztów tych nadgodzin za okres jak powyżej i dla poszczególnych szkół.
Informuję, że godziny ponadwymiarowe są tańsze, nie droższe. Nie wlicza się dodatku za wysługę lat, motywacyjnego, które towarzyszą etatom.
Wykaz zatrudnionych nauczycieli stażystów w osobach:
Jednostki Na dzień
01.09.2010 r. 01.09.2011 r.

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Starogardzie Gdańskim 1 1
Zespół Szkół Ekonomicznych w Starogardzie Gdańskim 3 2
II Liceum Ogólnokształcące w Starogardzie Gdańskim 3 1
Zespół Szkół Zawodowych w Starogardzie Gdańskim 2 1
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Czarnej Wodze 2 0
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Skórczu 2 1
Zespół Szkół Rolniczych CKP w Bolesławowie 1 2
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Owidzu 9 5
Zespół Szkół Gospodarki Żywnościowej w Smętowie Granicznym 0 0
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Starogardzie Gdańskim 9 4
Ognisko Pracy Pozaszkolnej w Starogardzie Gdańskim 2 1
Międzyszkolny Ośrodek Sportowy w Starogardzie Gdańskim 0 0
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Starogardzie Gdańskim 1 0
Ilość wypracowanych nadgodzin w okresie od 01.09.2010 r. do 30.09.2011 r. oraz kwoty, które za nie wypłacono:
Jednostka ilość nadgodzin wypłacona kwota
Zespół Szkół Ogólnokształcących w Starogardzie Gdańskim 9.704 433.901
Zespół Szkół Ekonomicznych w Starogardzie Gdańskim 9.288 395.069
II Liceum Ogólnokształcące w Starogardzie Gdańskim 9.245 387.771
Zespół Szkół Zawodowych w Starogardzie Gdańskim 10.158 416.242
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Czarnej Wodze 848 35.610
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Skórczu 922 40.713
Zespół Szkół Rolniczych CKP w Bolesławowie 11.460 419.058
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Owidzu 7.598 316.362
Zespół Szkół Gospodarki Żywnościowej w Smętowie Granicznym 1.499 56.087

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Starogardzie Gdańskim 18.115 760.041
Ognisko Pracy Pozaszkolnej w Starogardzie Gdańskim 0 0
Międzyszkolny Ośrodek Sportowy w Starogardzie Gdańskim 0 0
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Starogardzie Gdańskim 3.246 119.627

Interpelacje i zapytania Radnych
1) Nawiązując do interwencji mieszkańców Iwiczna oraz Białachowa skarżących się na zlikwidowanie praktycznie większości połączeń z wjazdami do tych miejscowości, co znacznie utrudnia dojazdy i powroty w szczególności uczniom do i z szkół, zwracam się z wnioskiem o podanie ile kursów z wjazdem do tych miejscowości było na dzień 30.09.2009, 30.09.2011. Ile zlikwidowano w tym czasie linii? Proszę podać ilości kilometrów. Dotyczy to wszystkich zlikwidowanych linii na terenie Powiatu Starogardzkiego w tym okresie. Czyli od 30.09.2009 do 30.09.2011;
Odpowiedzi udzielił Prezes PKS: Poniżej zestawienie kursów przez wskazanie miejscowości realizowane w roku 2009 i 2011.
Relacja Ilość połączeń
2009 2011
Starogard Gd.-Iwiczno 4 3
Iwiczno-Starogard Gd. 4 3
Starogard Gd.-Białachowo 5 5
Białachowo-Starogard Gd. 3 4

W powiecie starogardzkim obecnie obsługiwane są 43 linie o długości 1790 km. W roku 2009 było wytyczonych 85 linii o łącznej długości 4725 km.
2) Nawiązując do interwencji wyborców zwracam się z wnioskiem, ile PKS w Starogardzie Gdańskim otrzymało środków finansowych w zamian za udostępnienie majątku PKS na reklamy wyborcze Sławomira Neumanna?
Odpowiedzi udzielił Prezes PKS: „reklamy wyborcze w autobusach zostały umieszczone przez zewnętrzną firmą reklamową, która za podpisaną wcześniej umową jako najemca powierzchni na autobusach umieściła wspomnianą rekłamę. Szczegóły umowy podlegają ochronie zgodnie z art.428 §2 ksh. "
3) Nawiązując do interwencji moich wyborców wskazujących na nie mającą ich zdaniem nic z charytatywnością a wyłącznie komercyjną działalnością tzw. pojemników do odbioru używanej odzieży, zwracam się o udzielenie informacji: na jakich zasadach są one ustawiane w pasach drogowych na terenie Powiatu Starogardzkiego, pozwolenia na budowę, zgłoszenia, czy funkcjonują one na dziko. Czy firmy komercyjne ustawiające te pojemniki, a odsprzedające używaną odzież w punktach, w wielu punktach na terenie Powiatu Starogardzkiego płacą za zajęcie pasa drogowego, w związku z tą komercyjną działalnością.
Informujemy, że po rozmowach z pracownikami Powiatowego Zarządu Dróg odpowiedzialnymi za nadzór nad utrzymaniem dróg powiatowych takie sytuacje nie miały miejsca. Natomiast, gdyby taka sytuacja wystąpiła to właściciel pojemników na odzież używaną ma obowiązek wystąpić do danego zarządcy drogi (powiat, gmina, miasto) o zgodę, a także uiścić opłatą za zającie pasa drogowego.
4) Nawiązując do interwencji wyborców, zwracam się z pytaniem - ile pani Tatiana Neumann Dyrektor PCPR pozyskała środków pozabudżetowych w okresie od 01.02.2011 do dnia 30.09.2011 i jakie zrealizowała z tych środków zadania. Jaki jest średni czas oczekiwania na realizację badania przez Powiatowy Zespół Orzekania ds. Niepełnosprawności od chwili złożenia wniosku?
Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie wyjaśnia, że „ Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Starogardzie Gdańskim realizuje projekt Stacja- Pomoc Rozwój Radość dofinansowany z Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego przy Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego w Gdańsku. Celem głównym projektu jest wzrost poziomu aktywności społecznej i umiejętności zawodowych w okresie od czerwca do grudnia 2011 roku wśród 45 podopiecznych Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie działającego na terenie powiatu starogardzkiego. Cel główny realizowany poprzez:
- warsztaty grupowe i indywidualne konsultacje z psychologiem w celu podniesienia kompetencji i umiejętności społecznych,
- warsztaty grupowe i indywidualne konsultacje z doradcą zawodowym,
- poradnictwo doradcy ds. osób niepełnosprawnych,
- sfinansowanie zajęć w ramach podnoszenia kluczowych kompetencji i umiejętności zawodowych (kurs ABC przedsiębiorczości, kurs prawa jazdy kat. B, kurs pierwszej pomocy przedmedycznej, kurs komputerowy, kurs decoupage),
- udział osób niepełnosprawnych w turnusie rehabilitacyjnym,
- obóz językowo-socjoterapeutyczny dla wychowanków rodzin zastępczych,
- działania o charakterze środowiskowym,
Wartość całkowita projektu to kwota 383.560,04 zł. Dodatkowo Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Starogardzie Gdańskim w ramach konkursu organizowanego przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej na finansowe wspieranie jednostek samorządu terytorialnego w budowaniu lokalnego systemu opieki nad dzieckiem i rodziną uzyskało dotację na złożoną ofertę pt. Godne warunki życia- Prawo każdego człowieka. Wartość dotacji to kwota 150.000,00 zł. Otrzymaliśmy dodatkową sumę pieniędzy w kwocie 78.389 zł, która została przeznaczona na pracę Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności- zwiększenie ilości posiedzeń Komisji Orzekającej, czego efektem jest skrócenie czasu oczekiwania na ustalenie stopnia niepełnosprawności.
Obecnie czas oczekiwania na posiedzenie komisji orzekającej wynosi ok. 30 dni od daty złożenia wniosku do Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności. Jedynie wnioski kierowane do lekarzy: specjalisty psychiatry oraz specjalisty neurologa nie są rozpatrywane w tym terminie. Czas oczekiwania w tych przypadkach obecnie wynosi ok. 3 miesiące.
5) Kto, proszę wymienić lekarzy, obecnie orzeka w Powiatowym Zespole Orzekania ds. Niepełnosprawności?
6) Proszę o wymienienie pozostałych osób orzekających w Powiatowym Zespole z podaniem specjalizacji;
7) Czy prawdą jest, że zatrudniono również członka rodziny, członka zarządu powiatu, jeżeli tak to proszę podać od kiedy została zatrudniona ta osoba i na jakim stanowisku. Jakie posiadała kwalifikacje w tym kierunku?;
Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie informuje, że w Powiatowym Zespole ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Starogardzie Gdańskim pracują osoby posiadające pełne kwalifikacje do wykonywania czynności orzecznika nadane przez Wojewodę Pomorskiego. Pełna lista zatrudnionych orzeczników oraz udostępnianie danych osobowych jest w gestii Wojewody Pomorskiego, który sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności.
Cool Nawiązując do licznych interwencji, w szczególności dotyczących funkcjonowania dyskotek w zakresie korzystania z nich przez osoby nieletnie do białego rana praktycznie, nawet w wieku poniżej 15 lat w późnych godzinach nocnych, nie wykluczone, że spożywające alkohol, zarzuceniem bezczynności i braku reakcji i podejmowania właściwych działań przez Policję, proszę o poinformowanie - ile kontroli przeprowadzili funkcjonariusze Policji w Skarszewach, w dyskotekach na terenie Gminy Skarszewy w tym roku? Proszę o wzmożenie kontroli dyskotek na terenie Powiatu Starogardzkiego na okoliczność korzystania z nich w godzinach późno nocnych nieletnich w wieku do 15 lat. Chciałbym dodać, że z informacji do mnie docierających organizują się grupy, nawet 13-latków, którzy siedzą na tych dyskotekach praktycznie do białego rana, a część nastolatków wraca potem twierdząc, że było u koleżanki, czy coś w tym rodzaju, wraca w stanie nietrzeźwości. Wszyscy podobno o tym wiedzą, ale nikt nie podejmuje żadnych działań, bo chyba interes właścicieli dyskotek jest znacznie ważniejszy, niż powiedzmy przestrzeganie ustawy o wychowaniu w trzeźwości.
W załączeniu przekazują kserokopią odpowiedzi Komendanta Powiatowej Policji w Starogardzie Gdańskim.
9) Nawiązując do słusznych interwencji wyborców, informujących o braku gospodarza i przez to straszących złym stanem technicznym obiektów po byłej siedzibie MZK przy ul. Kościuszki w Starogardzie Gdańskim, zwracam się z wnioskiem o podanie informacji w jaki sposób obiekty te zostaną zabezpieczone przed dalszą dewastacją;
Informują, że obiekty po byłej siedzibie MZK przy uł. Kościuszki w Starogardzie Gdańskim nie znajdują sią w zasobie nieruchomości Powiatu Starogardzkiego.
W związku z powyższym w celu uzyskania informacji o sposobie zagospodarowania przedmiotowych nieruchomości należy skontaktować sią z właściciełem - Gminą Miejską Starogard Gdański.
10) Kiedy PKS postawi wiaty dla pasażerów korzystających z przystanków na ul. Jagiełły w Starogardzie Gdańskim, w szczególności odjeżdżających w kierunku Chojnic, Pelplina, Skórcza i Lubichowa?
Odpowiedzi udzielił Prezes PKS, iż Przedsiąbiorca zajmujący sią przewozami zbiorowymi nie jest uprawniony do stawiania wiat przystankowych.
Jest to zadanie samorządu terytorialnego, co zostało ściśle określone w zapisach ustawy o publicznym transporcie zbiorowym z dnia 16.12.2010 r. Wcześniej było to w gestii właściciela drogi, do którego w tym zakresie wystąpowaliśmy. Zakres naszych uprawnień i działań został już przedstawiony Radnemu Pelplińskiemu dnia 04.08.2009 r. (pismo skierowane do Stowarzyszenia Bezprawiu i Korupcji STOP).
11) Jakie działania podjęły władze Powiatu wobec zastraszającej rosnącej góry śmieci na wysypisku w Zblewie przy ul. Sportowej? Czy wysypisko to posiada pozwolenie na przyjmowanie śmieci z całego terytorium Pomorza? Wobec faktu, że gminne wysypisko śmieci w Zblewie w żaden sposób nie jest odizolowane od podłoża i zdaniem wielu następuje skażenie znaczne środowiska naturalnego a niebezpieczne substancje przedostają się bezpośrednio do gleby oraz do płynącej w pobliżu rzeki Piesienicy, proszę o podanie kiedy były przeprowadzone badania na okoliczność skażenia środowiska i jak Starostwo Powiatowe sprawuje nadzór nad tym obiektem. Proszę o dostarczenie wyników badań tegorocznych, potwierdzających, że nie nastąpiło skażenie gleby i cieków wodnych;
12) Jakie składowiska śmieci na terenie Powiatu Starogardzkiego mają izolację od podłoża zapewniającą nie przedostawanie się niebezpiecznej substancji do gleby i cieków wodnych;
13) Jakie czynności podjął Starosta Starogardzki wobec nielegalnego składowania odpadów w postaci fragmentu płyt eternitowych zawierających związki azbestu oraz składowanie m.in.
opakowań mogących zawierać niebezpieczne substancje w znacznych rozmiarach itp. w miejscowości Zblewo przy ul. Kościelnej na działce nr 527/4 należącej do Urzędu Gminy. W centrum Zblewa było wysypisko azbestu, pojemników z fekaliami i nie wiadomo z czym tam jeszcze, to wszystko tam śmierdziało praktycznie w odległości 200 metrów od Urzędu Gminy. Prawdopodobnie zostało to wszystko przysypane ziemią, że bąba ekologiczna jest w tej chwili w środku; Wyjaśniam:
1) składowisko odpadów komunalnych w Zblewie posiada zezwolenia na unieszkodliwianie
i odzysk odpadów z dnia 28 grudnia 2009 r., znak sprawy: OS.7644/77/09 wydane przez Starostę Starogardzkiego. Dane o wniosku i o decyzji są publikowane pod adresem [link widoczny dla zalogowanych] w zakładce Informacje o środowisku - dostęp do informacji o środowisku
- wyszukiwanie kart w wykazie.
Zgodnie z art. 27 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. nr 185, poz. 1243 ze zm.) w zezwoleniu określa się rodzaj i ilość odpadów przewidywanych do unieszkodliwiania w okresie roku. Ilość ta wynosi dla składowiska w Zblewie : 1 335 Mg w roku (łącznie dla wszystkich dopuszczonych do składowania odpadów). Kwestie przywozu odpadów na składowiska reguluje art. 9 ust. 3a przywołanej ustawy o odpadach. Wskazanie miejsca unieszkodliwiania odpadów komunalnych następuje w koncesji — zezwoleniu na odbiór odpadów komunalnych od mieszkańców nieruchomości, które to zezwolenie wydaje właściwy wójt, burmistrz, prezydent miasta w oparciu o przepisy ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. nr z 2005 nr 236, poz. 2008 ze zm.).
Zgodnie z obowiązkiem wynikającym z treści art. 59 ust. 1 pkt 7 ustawy o odpadach zarządzający składowiskiem ma obowiązek corocznie przesyłać wyniki monitoringu składowiska wojewódzkiemu inspektorowi ochrony środowiska w terminie do końca pierwszego kwartału, po zakończeniu roku kalendarzowego, którego te wyniki dotyczyły, zatem w tej sprawie należy zwrócić się do Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska w Gdańsku lub do zarządzającego składowiskiem odpadów w Zblewie,
2) z informacji z przeglądów ekologicznych składowisk odpadów wynika:
- składowisko odpadów w Bietowie: uszczelnienie betonowe dna czaszy (grubość 20 cm) i uszczelnienie geomembraną HDPE o grubości 1 mm,
- składowisko w Bobrowcu: uszczelnienie geomembraną o grubości 1,5 mm (powierzchnia uszczelnienia 0,6 ha),
- składowisko w Osieku: uszczelnienie geomembraną HDPE o grubości 1,5 mm,
- składowisko w Osówku: uszczelnienie mineralne w postaci podwójnej warstwy gliny o miąższości 50 cm,
- składowisko w Skarszewach: uszczelnienie asfaltowe na powierzchni 0,625 ha i uszczelnienie geomembraną HDPE o grubości 2 mm na powierzchni 0,5 ha,
- składowisko w Strychu: warstwa izolacyjna z podbudowy oraz wylewki betonowej,
- składowisko w Zblewie: warstwa gliny zwałowej o miąższości ok 5 m (warstwa naturalna)
3) starosta jako organ ochrony środowiska nie posiada kompetencji w zakresie podjęcia czynności nakazujących usunięcie odpadów z miejsc nieprzeznaczonych do ich składowania lub magazynowania. Jest to właściwość wójta, burmistrza lub prezydenta, który zgodnie z delegacją art. 34 ustawy o odpadach ,, ...w drodze decyzji nakazuje posiadaczowi odpadów usunięcie odpadów z miejsc nieprzeznaczonych do ich składowania lub magazynowania, wskazując sposób wykonania tej decyzji
14) Proszę o podanie kto z pracowników Starostwa oraz Radnych Rady Powiatu posiada służbowe telefony komórkowe. Proszę o przedstawienie kosztów korzystania ze służbowych telefonów komórkowych ww. pracowników, ewentualnie radnych za okres od 01.01.2011 do dnia 30.09.2011 w rozbiciu na poszczególne miesiące;
W załączeniu przekazują wykaz pracowników Starostwa Powiatowego oraz radnych Rady Powiatu posiadających służbowe telefony komórkowe oraz koszty korzystania z telefonów w okresach rozliczeniowych od dnia 12 stycznia 2011 roku do dnia 12 października 2011 roku.
15) czy został już zrealizowany wniosek wicestarosty Kazimierza Chyły i zakupiono lodówki dla wygody pracowników Starostwa. Jeżeli tak, to proszę o podanie ilości sztuk oraz kosztów i do jakich wydziałów je skierowano;
Zakupiono 8 sztuk chłodziarek w cenie 599 zł za sztuką. Miejsce użytkowania chłodziarki/numer pokoju/pokoje (nr) z których pracownicy korzystają z danej chłodziarki:
- Wydział Kultury, Sportu i Promocji Regionu/pokój nr 2 ul. Kościuszki 17a /l, 2, 3, 5, 6;
- Wydział Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami/pokój nr 038ul. Kościuszki 13/ ¡033, 034, 035, 036, 037,
-Wydział Polityki Gospodarczej i Funduszy Europejskich/pokój nr 309/ 309, 310, 311, 319, 318, 316, 315, 314, 313, 312
-Wydział Edukacji/pokój nr 306/306, 307, 308, 301, 302, 303, 304, 305 -Wydział Finansowy/pokój nr 106/102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110 -Wydział Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami/pokój nr 115/111, 112, 113, 114, 115, 116, 119, 120, 121, 122 -Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg/ pokój nr 013/012, 013, 014, 015, 020, 021 -Audytor i Referat Informatyki/pokój nr 0014/09, 004, 008, 009, 0014
16) Zwrócili się do mnie mieszkańcy Skarszew z prośbą o wyjaśnienie jak zakończyła się sprawa pobicia nauczycielki przez ucznia w szkole w Skarszewach, której dyrektoruje pan Wiesław Brzoskowski?
Szkoła, w której zaistniał incydent, nie jest jednostką organizacyjną Powiatu, a zatem o ewentualną odpowiedź można sią zwrócić do organu bądącego organem prowadzącym dla tej szkoły.
Wnioski i oświadczenia
Jako klub PiS jesteśmy bardzo zaniepokojeni, że poraź kolejny Starostwo Powiatowe i podległe jej agendy, praktycznie nie robią nic w zakresie poprawy sytuacji osób bezrobotnych. Jak wynika z informacji, którą żeśmy otrzymali w miesiącu wrześniu nastąpił wzrost liczby bezrobotnych o ponad 220 osób. Jeżeli państwo żeście tu niedawno jeszcze mówili, koalicja rządząca tym Powiatem, jakie to sukcesy ma Powiatowy Urząd Pracy, to sukcesy są wyraźnie w tym sprawozdaniu, ale sukcesy są negatywne. Więc jesteśmy zaniepokojeni wzrostem osób bezrobotnych. W związku z tym oczekujemy wyjaśnienia jakie działania zamierza podjąć pan starosta w celu zahamowania dalszego wzrostu liczby bezrobotnych.
Dyrektor Powiatowego Urządu Pracy informuje, że Powiatowy Urząd Pracy w Starogardzie Gdańskim realizując zapisy ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, koncentruje sią na promocji zatrudnienia, łagodzeniu skutków bezrobocia oraz aktywności zawodowej. W tym cełu podejmuje cały szereg działań zmierzających do pełnego i produktywnego zatrudnienia, rozwoju zasobów łudzkich oraz zwiąkszania mobilności na rynku pracy.
Aby aktywnie realizować powyższy zakres zadań, Urząd Pracy stara sią świadczyć usługi rynku pracy na wysokim poziomie oraz maksymalnie pozyskiwać środki finansowe związane ze wsparciem osób bezrobotnych w poszukiwaniu zatrudnienia. Szczegółowe informacje na ten temat były okresowo przedstawiane Radzie. Obecnie Urząd Pracy realizuje siedem projektów dofinansowanych w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego na łączną sumę 4.650.240,00 zł, z czego część będzie kontynuowana w następnych latach. Dodatkowe środki możliwe do pozyskania na aktywizację osób bezrobotnych są jednak ograniczone. Należy również pamiętać, iż samorząd powiatu nie posiada rozbudowanych narzędzi prawnych, które pozwalają mu bezpośrednio angażować się w tworzenie nowych, a zarazem trwałych miejsc pracy. Narzędzia takie znajdują się w dyspozycji organów centralnych. Jednocześnie trzeba ponownie zaznaczyć, że miejsca pracy nie są tworzone przez Urząd lecz pracodawców stosownie do ich potrzeb i aktualnych możliwości finansowych.
Sezonowy wzrost liczby osób bezrobotnych zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym jest naturalnym trendem nie tylko w naszym powiecie, ale też w całym kraju. Porównując stopę bezrobocia dla Powiatu Starogardzkiego ze stanem na koniec września 2011 roku, która wynosiła 18,40%, z analogicznym okresem roku ubiegłego, w którym stopa bezrobocia wynosiła 18,90%, należy stwierdzić, że poziom bezrobocia nadal utrzymuje się w tendencji spadkowej. Trzeba jednocześnie wyjaśnić, iż pomimo wzrostu we wrześniu 2011 roku liczby bezrobotnych o 219 osób, w tym samym okresie wyłączono z ewidencji Urzędu 881 osób bezrobotnych.
Starosta
Leszek Burczyk


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WWW.SMETOWO.FORA.PL Strona Główna -> Stowarzyszenie "Bezprawiu i Korupcji - STOP"
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Theme ACID v. 2.0.20 par HEDONISM
Regulamin